Wordt klantcontact in de toekomst gedaan door digitale hulpmiddelen?

December 2021

Selfservicekanalen en de inzet van machine assistance in de vorm van bijvoorbeeld chatbots zijn – als het om webcare gaat – steeds gewoner. In coronatijd is de belangstelling hiervoor sterk toegenomen, ook in onze branche. Wat betekent dit voor de Client Officer? In dit artikel een overzicht van trends en ontwikkelingen in digitaal klantcontact.

Lees het inFinance artikel

Positieve neveneffecten van Corona

InFinance, december 2021

Nederlandse bedrijven willen ook na de coronacrisis fors inzetten op thuiswerken. Digitalisering verandert onze manier van werken. De vraag is niet of u moet transformeren, maar waar te beginnen. Een organisaties kan adequaat op veranderingen inspelen via procesverbeteringen en het aansturen van medewerkers. Hybride werken is de toekomst en die toekomst is nu. Naast de voordelen van werken op afstand zijn er natuurlijk ook nadelen. Meer weten?

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: Hoe behoud ik mijn klanten en verhoog ik de klanttevredenheid?

InFinance, oktober 2021: Ondernemersvragen

Wie van uw klanten verdient meer aandacht? Een belangrijke vraag voor ieder bedrijf. Er zijn verschillende manieren om inzicht te krijgen in uw meest waardevolle klanten. Maar hoe kan je dat meten? Eén methode is waardes toekennen aan hoe recent een klant een aankoop bij je deed, hoe vaak die een aankoop deed en hoeveel geld hiermee gemoeid was. Het is een al jaren bekend een klant die een tweede product of dienst van je afneemt is een tevreden klant. Het is belangrijk om erachter te komen aan wie jij het best je marketingbudget kunt besteden voor een upsell of herhaalaankoop. Je kunt je marketingbudget namelijk maar 1 keer uitgeven. Geïnteresseerd?

Lees het inFinance artikel

InFinance ondernemerspanel beantwoordt uw Ondernemersvragen

InFinance, september 2021: Ondernemersvragen

Net als uw collega-ondernemers bent u altijd aan het leren en door ontwikkelen. Logisch dat u dan weleens vragen heeft waar u niet meteen een antwoord op weet. Die vragen staan centraal in de nieuwe InFinance-rubriek Ondernemersvragen. Voor deze rubriek werkt de redactie samen met BrainsLab, een samenwerking van ondernemers die hun kennis en ervaring hebben gebundeld.

Lees het inFinance artikel

Digitaliseren in plaats van automatiseren

InFinance, september 2021: Raakt de financiële wereld achter op de echte wereld?

Digitalisering gaat razendsnel. Iets waarvan we vandaag denken dat het onmogelijk is, is er morgen al. En niet alleen in de auto-industrie. Waarom profiteert de financiële wereld er niet meer van? Er zijn mogelijkheden te over. In een veranderende wereld is het voor bedrijven belangrijk mee te veranderen. Lever je niet de volgende dag aan huis? Dan kiest de klant een ander. Geen app? Geen interesse. En hoe meer er verandert, hoe meer klanten ook van je verwachten.

Lees het inFinance artikel

Outsourcing: hét financiële bedrijfsmodel van de toekomst?

Juli 2021, InFinance De voordelen van outsourcen

Outsourcen of niet? Wie zich die vraag stelt, balanceert tussen kosten en efficiëntie. Want outsourcen kost geld. Soms veel geld. Maar het levert ook tijd, kennis en flexibiliteit op. Daardoor ontstaan kansen. Vaak ook besparingskansen. In verzekeringsland zijn dan ook steeds meer cases bekend van bedrijven die grote successen behalen door hun kerntaak uit te voeren (verzekeren) en andere bedrijfsonderdelen uit te besteden. Is outsourcing hét businessmodel van de toekomst in de financiële dienstverlening?

Lees het inFinance artikel

Belonen werkt beter dan bestraffen maar hoe doet u dat?

Mei 2021, InFinance Belonen en verzekeren

Iedereen die ooit met een pup op training is geweest, weet dat een hond veel sneller leert door goed gedrag te stimuleren dan door verkeerd gedrag te bestraffen. Er zijn ook tal van wetenschappelijke onderzoeken die dezelfde conclusie trekken voor menselijk gedrag. Om iets uit het leven te halen -een beloning te krijgen- moeten we echter iets doen. Als je als verzekeraar dus iets wilt veranderen in het gedrag van de polishouder, kunt u hem/haar beter belonen. Wilt u hier meer van weten?

Lees het inFinance artikel

Balans tussen klantwaarde en waarde voor de klant

Maart 2021, InFinance Businesscase klantwaarde

Met welke klanten heeft ú een optimale match?
Als organisatie wilt u een goede balans tussen klantwaarde (wat een klant u oplevert) en waarde voor de klant (wat u een klant oplevert). Toch hebben veel bedrijven hierin een mismatch. Dit resulteert in te weinig of zelfs geen winst – en een hoger verloop van klanten. Hoe ontdekt u met welke klanten u wél een optimale match heeft? We hebben hiervoor een businesscase uitgewerkt. Meer weten?

Lees het inFinance artikel

Hoe worden volmachtkantoren weer winstgevend?

Februari 2021, InFinance Volmachten

Volmachten ‘nieuwe stijl’ bekijken verzekeringsrisico’s op een bredere manier. Ze willen ontdekken welke doelgroepen en welke productgroepen winst of juist verlies opleveren. Vervolgens richten ze zich niet meer op verlieslatende en juist wel op winstgevende doelgroepen. Om de schadelast per doelgroep beter in beeld te krijgen en om vervolgens interessante doelgroepen te benaderen, zijn de juiste data en data-analyses cruciaal. In de huidige digitale wereld kunnen volmachten hiervoor vooral in de particuliere markt uitstekend drijven op sociodemografische kenmerken. Ze kunnen exact in kaart brengen welke doelgroep ze willen bereiken en welke marketingmiddelen daarvoor nodig zijn. Maar het marketingaspect is slechts stap één.

Lees het inFinance artikel