Outsourcing: hét financiële bedrijfsmodel van de toekomst?

Juli 2021, InFinance De voordelen van outsourcen

Outsourcen of niet? Wie zich die vraag stelt, balanceert tussen kosten en efficiëntie. Want outsourcen kost geld. Soms veel geld. Maar het levert ook tijd, kennis en flexibiliteit op. Daardoor ontstaan kansen. Vaak ook besparingskansen. In verzekeringsland zijn dan ook steeds meer cases bekend van bedrijven die grote successen behalen door hun kerntaak uit te voeren (verzekeren) en andere bedrijfsonderdelen uit te besteden. Is outsourcing hét businessmodel van de toekomst in de financiële dienstverlening?

Lees het inFinance artikel

Belonen werkt beter dan bestraffen maar hoe doet u dat?

Mei 2021, InFinance Belonen en verzekeren

Iedereen die ooit met een pup op training is geweest, weet dat een hond veel sneller leert door goed gedrag te stimuleren dan door verkeerd gedrag te bestraffen. Er zijn ook tal van wetenschappelijke onderzoeken die dezelfde conclusie trekken voor menselijk gedrag. Om iets uit het leven te halen -een beloning te krijgen- moeten we echter iets doen. Als je als verzekeraar dus iets wilt veranderen in het gedrag van de polishouder, kunt u hem/haar beter belonen. Wilt u hier meer van weten?

Lees het inFinance artikel

Balans tussen klantwaarde en waarde voor de klant

Maart 2021, InFinance Businesscase klantwaarde

Met welke klanten heeft ú een optimale match?
Als organisatie wilt u een goede balans tussen klantwaarde (wat een klant u oplevert) en waarde voor de klant (wat u een klant oplevert). Toch hebben veel bedrijven hierin een mismatch. Dit resulteert in te weinig of zelfs geen winst – en een hoger verloop van klanten. Hoe ontdekt u met welke klanten u wél een optimale match heeft? We hebben hiervoor een businesscase uitgewerkt. Meer weten?

Lees het inFinance artikel

Hoe worden volmachtkantoren weer winstgevend?

Februari 2021, InFinance Volmachten

Volmachten ‘nieuwe stijl’ bekijken verzekeringsrisico’s op een bredere manier. Ze willen ontdekken welke doelgroepen en welke productgroepen winst of juist verlies opleveren. Vervolgens richten ze zich niet meer op verlieslatende en juist wel op winstgevende doelgroepen. Om de schadelast per doelgroep beter in beeld te krijgen en om vervolgens interessante doelgroepen te benaderen, zijn de juiste data en data-analyses cruciaal. In de huidige digitale wereld kunnen volmachten hiervoor vooral in de particuliere markt uitstekend drijven op sociodemografische kenmerken. Ze kunnen exact in kaart brengen welke doelgroep ze willen bereiken en welke marketingmiddelen daarvoor nodig zijn. Maar het marketingaspect is slechts stap één.

Lees het inFinance artikel