Wilt u de waarde van uw bedrijf maximaliseren bij verkoop?

InFinance magazine, september 2024

Uw klantendatabase is meer dan alleen een lijst met namen – het is een verborgen goudmijn. Door deze te verrijken met gedetailleerde socio-demografische en gedragsdata, kunt u niet alleen de huidige waarde aantonen, maar ook het toekomstpotentieel van uw bedrijf.
Wat levert het op?
– Nauwkeurige klantprofielen om gericht kansen te benutten.
– Betere risicobeheersing door diepere inzichten.
– Sterkere klantloyaliteit voor stabiele, terugkerende inkomsten.
Deze slimme data-analyse maakt uw bedrijf aantrekkelijker voor kopers en kan zorgen voor een hogere verkoopprijs.
Ontdek hoe u met slimme data-analyse de volledige waarde van uw bedrijf kunt benutten en een optimale verkoopprijs kunt realiseren. Lees het volledige artikel in InFinance (editie 03-2024) via deze link:

Lees het inFinance artikel

De toekomst van nicheverzekeraars in Nederland: Een blik vooruit

InFinance magazine, juli 2024

De verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) biedt een unieke kans voor financieel adviseurs. Met de nieuwe verplichting kunnen adviseurs hun expertise inzetten om zzp’ers te begeleiden bij het kiezen van de juiste verzekeringsopties.
Hoofdpunten:

  • Stijgende vraag naar advies
  • Uitbreiding van de verzekeringsmarkt
  • Innovatieve verzekeringsproducten.
Lees het volledige artikel hier en ontdek de kansen

De toekomst van nicheverzekeraars in Nederland: Een blik vooruit

InFinance magazine, april 2024

Nicheverzekeraars in Nederland staan bekend om hun klantgerichte en gespecialiseerde diensten en loyale klanten. Met de huidige uitdagingen op het gebied van digitalisering en regelgeving, is hun vermogen om snel te innoveren cruciaal voor toekomstig succes. De samenwerking met experts en de integratie van technologische innovaties bieden kansen voor groei en het versterken van hun marktpositie. Voor een diepgaande analyse van de strategieën die nicheverzekeraars kunnen toepassen om hun positie te versterken, zoals het gebruik van big data en het aangaan van strategische partnerschappen, is het artikel van InFinance een waardevolle bron.

Lees het inFinance artikel

Essentiële stappen en strategieën in social selling

InFinance magazine, maart 2024

In de wereld van overweldigende reclame-impulsen is het cruciaal om de juiste doelgroep aan te spreken, vooral als financieel adviseur. Slechts zes van de bijna vierhonderd advertenties die we dagelijks zien, blijven hangen. Dus, hoe maak je als financiële dienstverlener indruk? Hier zijn enkele essentiële stappen om je op weg te helpen met social selling.

Lees het inFinance artikel

De Kunst van Authentieke Connecties: Ontdek de Kracht van Social Selling

InFinance magazine, februari 2024

In de wereld van vandaag, waar digitale interacties vaak oppervlakkig blijven, brengt het artikel “De Kunst van Social Selling: Verbinding Maken Vertrouwen Bouwen” een frisse blik op hoe we authentieke connecties kunnen smeden in het digitale tijdperk. Social selling gaat niet om het blindelings versturen van berichten, maar om het opbouwen van betekenisvolle relaties door waardevolle interacties. Met de juiste strategieën, zoals het delen van relevante content en het persoonlijk betrokken zijn bij je netwerk, kunnen professionals relaties opbouwen die leiden tot succes op lange termijn.

Lees meer over hoe je deze strategieën effectief kunt inzetten en de valkuilen kunt vermijden in het volledige artikel. Laten we de kunst van het opbouwen van vertrouwen en het creëren van waarde in onze professionele netwerken herontdekken!

Lees het inFinance artikel

Optimaliseer uw kantoor: Effectieve taakverdeling voor succesvolle financieel adviseurs

InFinance magazine, oktober 2023

Ik wil graag een interessant artikel met jullie delen over hoe je je kantoor kunt optimaliseren door effectieve taakverdeling. Het artikel geeft praktische tips over wat je kunt uitbesteden en wat je zelf moet doen om je productiviteit, klanttevredenheid en rendement te verhogen. Het is een must-read voor elke financieel adviseur die zijn of haar tijd en middelen optimaal wil benutten.

Lees het InFinance artikel link naar artikel

Lees het inFinance artikel

Hoe AI het Financieel Adviesvak Transformeert!

InFinance magazine, september 2023
AI is een game-changer voor financieel advies. Met AI kunnen experts sneller en nauwkeuriger inzichten krijgen uit grote hoeveelheden data. Dit helpt hen om klanten te voorzien van gepersonaliseerd en optimaal advies. Bovendien kan AI kosten besparen en risico’s verminderen door automatisering en voorspelling. Maar om van deze voordelen te profiteren, moeten financiële adviseurs leren hoe ze AI effectief kunnen inzetten.
Benieuwd naar de impact op Samenwerking tussen Mens en Machine en Klantenservice? Geïnteresseerd in praktijkvoorbeelden? Lees er alles over in het recente InFinance artikel.
Lees het inFinance artikel

Zelfstandig adviseur minder of stoppen met werken? Welke mogelijkheden zijn er?

InFinance magazine, juli 2023

Veel adviseurs maken lange werkweken. Zestig uur op de zaak zijn dan ook geen uitzondering. Menig ondernemer wil dan ook meer tijd met familie doorbrengen, meer vrije tijd of vervroegd met pensioen. Het komt ook voor dat er andere ondernemerskansen zijn die men uit wil werken en waar tijd voor vrij gemaakt moet worden. Of komt die ene vraag die steeds in uw gedachten op: “Hoe lang wil ik nog doorgaan?” Dit is helemaal geen gekke vraag. Wil je hier antwoord op?

Lees het inFinance artikel

Hoe kun je als financieel dienstverlener Millennials als klanten aan je binden?

InFinance magazine, juni 2023

Millennials willen eerst hun persoonlijke doelen bereiken en daarna pas hun financiële doelen. Mits persoonlijk en op maat, staan ze open voor hulp van buitenaf als het gaat om het bereiken van hun financiële doelen. Dus geen hulp op afstand maar interactie met een persoon. Daarnaast spelen ouders en familie een belangrijke rol bij advies over een financiële beslissing. Een persoonlijk financieel adviseur wordt door een grote groep vertrouwd, banken en verzekeraars worden hierin minder vertrouwd. Wil je weten hoe je deze Millennials kan binden?

Lees het inFinance artikel

Hoe je veel winst laat liggen door blinde vlekken?

InFinance magazine, april 2023

Herken je de volgende vraag: Ik weet dat ik veel geld laat liggen, maar ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen? In dit artikel nemen we je aan de hand van business case mee hoe een collega-ondernemer dit heeft opgepakt. En welke resultaten hij ermee behaald heeft.

Lees het inFinance artikel

Verhogen van klantwaarde: aan de juiste knoppen draaien!

Whooz, maart 2023

Als organisatie wilt je een goede balans tussen klantwaarde (wat een klant jou oplevert) en waarde voor de klant (wat jij een klant oplevert). Toch hebben veel bedrijven hierin een mismatch. Wil je weten wat de optimaal inzetten van de juiste data oplevert?

Lees het inFinance artikel

Veilig & prettig digitaal samenwerken. Hoe dan?

InFinance, januari 2023

Het maken van offertes, het wijzigen in de polis van de klant, het bespreken van de pensioenvoorwaarden, het aanleveren van mutaties is een werknemersbestand, de fax is niet meer. Alles gaat digitaal. En nee de tijd dat er een excelsheetje per mail werd heen en weer gestuurd is voorbij (datalek) alles gebeurd in verschillende digitale omgevingen. En dus moeten de verschillende samenwerkende partijen weten wie er wat doet. De snel veranderende wereld rondom BtB identity & acces management. Wil weten wat er en hoe het allemaal veranderd, lees het artikel:

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: Wat kan ik als adviseur van Insurtech verwachten?

InFinance, september 2022

Traditioneel keken makelaars naar de verzekeringsmaatschappijen om hen te helpen digitaliseren. Tijdens de coronacrisis viel echt op hoe goed makelaars zich hebben aangepast. Ze waren klaar om met hun klanten en ons op afstand te werken. Natuurlijk moet daar nu nog een laag bovenop, om de ervaring naar de klant digitaal te maken. Bovendien kan het een en ander ongetwijfeld nog verbeterd worden. Maar de mindset zit helemaal goed.”
Echt digitaliseren gaat over de kantoorwerking en service naar de klant versterken. En ook daarvoor hebben adviseurs al een sterk fundament: goede beheer- en kantoorsoftware. Nu moeten ze de stap vooruitzetten: de juiste digitale oplossingen kiezen.
Hoe denkt de expert hierover? Klik hier en lees er alles over:

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: snelle groei financieren met vreemde middelen? Is dat slim?

InFinance, mei 2022

Veel ondernemers zijn er huiverig voor. Schulden worden ervaren als onplezierig en geven druk. Er zijn misverstanden over de voor- en met name de nadelen van het aantrekken van vreemd vermogen. Wat zijn de risico’s die in je nadeel werken en op welk moment versnelt het juist de groei en in welke situatie werkt het juist enorm in je voordeel. Om uw bedrijf snel te laten groeien kunt u meer gaan de investeren. De hoeveelheid klanten en daarmee ook werk nemen toe. Hiervoor zijn extra middelen en ook mensen nodig. Wat is dan wel het juiste moment voor het aangaan van een lening?

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: U groeit door uw klanten! Verlies het klantcontact niet uit het oog.

InFinance, april 2022

Net als uw collega-ondernemers bent u altijd aan het leren en door ontwikkelen. Logisch dat u dan weleens vragen heeft waar u niet meteen een antwoord op weet. Die vragen staan centraal in de InFinance-rubriek Ondernemersvragen. De vraag van deze maand is: Waar loopt u tegenaan als uw bedrijf groeit? Wilt u weten hoe? Klik dan op de link:

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: groeien zonder mijn huidige organisatie te zwaar te belasten. Hoe doe ik dat?

InFinance, maart 2022

Als ondernemer, directeur of manager ziet u uw bedrijf graag groeien. Als de groei snel gaat vindt u dit fantastisch! Een (snelle) groei leidt in veel gevallen tot groeipijn en uitdagingen. Op zich niks ernstigs, zolang er de juiste keuzes worden gemaakt op de juiste momenten. Maar te snel groeien ook leiden tot problemen. Wilt u hier meer van weten, klik dan hier:

Lees het inFinance artikel

Hoe zien de ondernemers de Duurzame Ontwikkelingsdoelen?

InFinance, januari 2022

De Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDGs – Sustainable Development Goals) zijn in 2015 door de Verenigde Naties vastgesteld als “de nieuwe mondiale duurzame ontwikkelingsagenda voor 2030”. Iedereen praat erover. Bedrijven zijn er mee bezig. Maar hoe? En vooral, hoe leeft het bij de ondernemers in het MKB? We waren benieuwd hoe het KKB hiernaar kijkt. Goede reden om dit te onderzoeken. Meer weten?

 

Lees het inFinance artikel

Wordt klantcontact in de toekomst gedaan door digitale hulpmiddelen?

December 2021

Selfservicekanalen en de inzet van machine assistance in de vorm van bijvoorbeeld chatbots zijn – als het om webcare gaat – steeds gewoner. In coronatijd is de belangstelling hiervoor sterk toegenomen, ook in onze branche. Wat betekent dit voor de Client Officer? In dit artikel een overzicht van trends en ontwikkelingen in digitaal klantcontact.

Lees het inFinance artikel

Positieve neveneffecten van Corona

InFinance, december 2021

Nederlandse bedrijven willen ook na de coronacrisis fors inzetten op thuiswerken. Digitalisering verandert onze manier van werken. De vraag is niet of u moet transformeren, maar waar te beginnen. Een organisaties kan adequaat op veranderingen inspelen via procesverbeteringen en het aansturen van medewerkers. Hybride werken is de toekomst en die toekomst is nu. Naast de voordelen van werken op afstand zijn er natuurlijk ook nadelen. Meer weten?

Lees het inFinance artikel

Ondernemersvraag: Hoe behoud ik mijn klanten en verhoog ik de klanttevredenheid?

InFinance, oktober 2021: Ondernemersvragen

Wie van uw klanten verdient meer aandacht? Een belangrijke vraag voor ieder bedrijf. Er zijn verschillende manieren om inzicht te krijgen in uw meest waardevolle klanten. Maar hoe kan je dat meten? Eén methode is waardes toekennen aan hoe recent een klant een aankoop bij je deed, hoe vaak die een aankoop deed en hoeveel geld hiermee gemoeid was. Het is een al jaren bekend een klant die een tweede product of dienst van je afneemt is een tevreden klant. Het is belangrijk om erachter te komen aan wie jij het best je marketingbudget kunt besteden voor een upsell of herhaalaankoop. Je kunt je marketingbudget namelijk maar 1 keer uitgeven. Geïnteresseerd?

Lees het inFinance artikel

InFinance ondernemerspanel beantwoordt uw Ondernemersvragen

InFinance, september 2021: Ondernemersvragen

Net als uw collega-ondernemers bent u altijd aan het leren en door ontwikkelen. Logisch dat u dan weleens vragen heeft waar u niet meteen een antwoord op weet. Die vragen staan centraal in de nieuwe InFinance-rubriek Ondernemersvragen. Voor deze rubriek werkt de redactie samen met BrainsLab, een samenwerking van ondernemers die hun kennis en ervaring hebben gebundeld.

Lees het inFinance artikel

Digitaliseren in plaats van automatiseren

InFinance, september 2021: Raakt de financiële wereld achter op de echte wereld?

Digitalisering gaat razendsnel. Iets waarvan we vandaag denken dat het onmogelijk is, is er morgen al. En niet alleen in de auto-industrie. Waarom profiteert de financiële wereld er niet meer van? Er zijn mogelijkheden te over. In een veranderende wereld is het voor bedrijven belangrijk mee te veranderen. Lever je niet de volgende dag aan huis? Dan kiest de klant een ander. Geen app? Geen interesse. En hoe meer er verandert, hoe meer klanten ook van je verwachten.

Lees het inFinance artikel

Outsourcing: hét financiële bedrijfsmodel van de toekomst?

Juli 2021, InFinance De voordelen van outsourcen

Outsourcen of niet? Wie zich die vraag stelt, balanceert tussen kosten en efficiëntie. Want outsourcen kost geld. Soms veel geld. Maar het levert ook tijd, kennis en flexibiliteit op. Daardoor ontstaan kansen. Vaak ook besparingskansen. In verzekeringsland zijn dan ook steeds meer cases bekend van bedrijven die grote successen behalen door hun kerntaak uit te voeren (verzekeren) en andere bedrijfsonderdelen uit te besteden. Is outsourcing hét businessmodel van de toekomst in de financiële dienstverlening?

Lees het inFinance artikel

Belonen werkt beter dan bestraffen maar hoe doet u dat?

Mei 2021, InFinance Belonen en verzekeren

Iedereen die ooit met een pup op training is geweest, weet dat een hond veel sneller leert door goed gedrag te stimuleren dan door verkeerd gedrag te bestraffen. Er zijn ook tal van wetenschappelijke onderzoeken die dezelfde conclusie trekken voor menselijk gedrag. Om iets uit het leven te halen -een beloning te krijgen- moeten we echter iets doen. Als je als verzekeraar dus iets wilt veranderen in het gedrag van de polishouder, kunt u hem/haar beter belonen. Wilt u hier meer van weten?

Lees het inFinance artikel

Balans tussen klantwaarde en waarde voor de klant

Maart 2021, InFinance Businesscase klantwaarde

Met welke klanten heeft ú een optimale match?
Als organisatie wilt u een goede balans tussen klantwaarde (wat een klant u oplevert) en waarde voor de klant (wat u een klant oplevert). Toch hebben veel bedrijven hierin een mismatch. Dit resulteert in te weinig of zelfs geen winst – en een hoger verloop van klanten. Hoe ontdekt u met welke klanten u wél een optimale match heeft? We hebben hiervoor een businesscase uitgewerkt. Meer weten?

Lees het inFinance artikel

Hoe worden volmachtkantoren weer winstgevend?

Februari 2021, InFinance Volmachten

Volmachten ‘nieuwe stijl’ bekijken verzekeringsrisico’s op een bredere manier. Ze willen ontdekken welke doelgroepen en welke productgroepen winst of juist verlies opleveren. Vervolgens richten ze zich niet meer op verlieslatende en juist wel op winstgevende doelgroepen. Om de schadelast per doelgroep beter in beeld te krijgen en om vervolgens interessante doelgroepen te benaderen, zijn de juiste data en data-analyses cruciaal. In de huidige digitale wereld kunnen volmachten hiervoor vooral in de particuliere markt uitstekend drijven op sociodemografische kenmerken. Ze kunnen exact in kaart brengen welke doelgroep ze willen bereiken en welke marketingmiddelen daarvoor nodig zijn. Maar het marketingaspect is slechts stap één.

Lees het inFinance artikel